fredag 12 september 2008

Närvaro

Man skall vara med barnet rent rumsligt när det gäller inskolningen, hmm, kan bli svårt eftersom det till stor del handlar om att INTE vara där barnet är - barnet kommer ju aldrig acceptera att dennes förälder bara är där 25 meter ifrån och totaliggar. Alltså, denna lilla "regel" är satt ur spel, men måste väl finnas för annars så börjar väl föräldrarna (att rent spontant) arbeta. Sådana är dom. Jag med. Härom dagen så satt jag i det dära personalrummet och läste tidningen och när jag inte läste tidningen så läste jag Allt. Vet inte hur mycket läsning och upptagande av deras pesonalrum jag/dom skulle orka med.

(Frågade faktiskt FK om detta. Damen i luren höll med om att det var lite otydlig/oklart hur genomförbart det var egentligen var att vara där och inte samtidigt)

Jag har avsagt mig att sitta i personalrummet, går hem och "arbetar" istället, diska, dammsuga, ställa iordning, allt detdära klassiskt obetalda arbetet som måste göras ändå och hela tiden - min svaghet är att inte kunna utföra dessa sysslor när jag är med lillan. Kan bara göra en sak i taget.

Måste öva, banne mig.

Inga kommentarer: