måndag 23 mars 2009

Jag har hittat mitt alter ego/Här går gränsen

"Thomas Nilsonne, moderat och ordförande för socialnämnden i Täby, kan för sin del inte tänka sig att leva med endast tjugo tänder i munnen.
-Nej, det innebär ju sämre komfort, och jag kan ju skaffa framde pengar som behövs för att laga eller ersätta trasiga tänder. Men går man på bistånd kan man inte få allt det som den som har arbete kan skaffa sig. Då är det skäligt att man får tandvård så att man har tjugo tänder kvar - men där går gränsen för vad skattebetalarna ska ställa upp med, säger Thomas Nilsonne" - DN idag (Insidan) ang solidaritet

Jag skall bli denna person och jag skall hålla på "där går gränsen" i alla dess former, "En arm kommer man långt med", "Äsch, socialbidrag, man är inte fattig om man har mer än 2 dollar att röra sig på om dagen" och jag skall uppge mitt nya namn hela tiden, jag skall bli en papegoja.

Blir mest trött, förstår att det måste dras gränser, men... Jag slipper iaf vara en sådan offentlig person som sammanfattar dom stora bristerna i vårt samhälle med meningar fyllda av ren cynism.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tänder har alltid varit en klassfråga. Och det verkar också förbli så.

tom_around sa...

Jepp.