måndag 27 april 2009

Och så drömde jag XI

En slags Låt den rätta komma in-dröm: Jag går utanför ett av höghusen här i Råcksta, jag öppnar porten och jag vet att ngnting finns och väntar i toppen av huset. Jag klättrar(!) parkour-mässigt upp våning för våning(trapphuset påminde om min första skolas trapphus), bara för att jag vet att detta måste jag kunna när skiten når fläkten. Väl uppe så träffar jag en gammal kompis och en andra snubbe. Tydligen är den andre snubben rätt tät, vi börjar prata om att producera musik och denne tredje har gjort någon slags inspelning som kostade 90 000 kronor. Jag kommer plötsligt ihåg; går ut i trapphuset och ser hur en ung killesitter i trapphuset och jag vet. Jag vänder tillbaka in i lägenheten och berättar vad jag sett, vänder tillbaka ut i trapphuset och inser att han hört min varning, jag går in i lägenheten och stänger dörren. Jag vet att killen-i-trapphuset ljudlöst rört sig mot dörren. Jag springer iväg längs en korridor med små fönster.

Inga kommentarer: