lördag 15 augusti 2009

Och så drömde jag XV

Jag drömde att jag var på till Nordpolens konsert, den var belägen på en tunnelbanestation, eller, man kom ned till konsertlokalen via en entré som låg på en tunnelbanestation. Väl inne så är det bara "nordpolen" fast det är egentligen Motoboy som spelar, eller kanske Moto boy kanske t o m ÄR Nordpolen, iaf, en slags annan version av låtarna, han står ensam på golvet inramad av sparsmakad "scen" och ljussättning. Faktum är att ljudet är mycket lågt. Publiken sitter på terrasser, tre våningar och vi överröstar musiken. Framför oss på golvet ligger en svart gitarr och en svart bas. "Moto boy" plockar upp gitarren och kopplar med sladdar in i effektboxar, någon i publiken börjar prata om att Brian Merry använder en viss box när han spelar live, Moto boy svarar med att han(Brian M) endast gjort det tre gånger.

Går själv på Fridhemsplan i riktning mot S:t Eriksplan. Det är kväll och jag möter tre stycken rätt alkade medelålders män, jag går nästan in i en av dom och han skäller ut mig medans dom fortsätter att gå. Dom rycker tag i nästa person dom möter och slår ned denne. Jag och några andra kommer till undersättning.

Står i en kö inne på en bar som är mycket likt en matsal, typ skolmatsal, i kön träffar jag två stycken gamla vänner. Det slår mig att dom blivit så långsmala. Jag är tillsammans med ett annat gäng och vi letar platser att sitta på. En gammal gymnasiekompis sitter med flaska whisky och bjuder oss till att sitta ned för en dumfylla. En i mitt gäng, en arbetskompis, är inte nöjd med platserna som vi har, men får finna sig i att sitta där vi nu sitter.

EDIT: Red label var det i flaskan.