lördag 16 maj 2009

Och så drömde jag XII

att det öppnat en till kvarterskrog alldeles tvärs över torget. Det var ganska litet, mer som ett litet sushi-ställe, frostat skumt glas så att ingen varken såg in eller ut. Det fanns fyra gäster förutom bartender och jag satt bakom ett hörnså att jag bara kunde höra dom, plötsligt hör jag en kraftig duns och jag vet att att en av gästerna trillat under stolen, jag kilar diskret tvärs över rummet för att spotta vad som hänt, ser hur en kvinna ligger under stolen och bara ligger däckad där. Dom två övriga gästerna är män med hesa röster. Den ena av dessa två(den till höger) blir upprörd över ngt och börjar hetsa (mot) bartender som funderar på att ringa någon. Den aggressiva snubben tar tag i bartendern, som jag nu ser har ett överdrivet skägg, mannen knuffar till honom och säger något "vaffan det är ju inte liksom mordförsök". Stryk är på gång och jag går mot utgången, jag ser att det är någon på väg in i lokalen, trycker upp dörren, tar till höger, trycker 112 på mobilen, en automatisk telefonsvarare går igång och meddelar att detta endast är ett krisnummer. Jag har mkt dålig mottagning och vissa andra invändningar mot varför man inte skall ringa i onödan går bort, hör att man skall trycka "1" för brandkåren och "2" för polisen, jag trycker ,samtidigt så hör jag hur ngn ringer på andra linjen. Slut.

Inga kommentarer: