söndag 27 december 2009

Och så drömde jag XVII

En mediaprisutdelning, tv-sänd och utspelas under 90-talets början, typ stor stimmig lokal, ölhallskänsla. den första roastingen i Sverige, Billy Butt(!) slaktar Robert Aschberg, bl. a för att bytt ned sig från journalist(ik) till tramsa på tv, chock, sedan kommer ngn annan upp och gör det samma med typ Annika Jankell(som också tydligen bytt från framgångsrik journalistbana till okänd liten tv-kanal), Annika blir märkbart sårad, hon har sin side kick bredvid sig, båda är mållösa, Annika svarar på anklagelsen och menar på att hon gjort det frivilligt och att det var det enda rätta. Då kommer det: publiken/folket runt om kring tar Annikas parti och börjar hurra för henne, dom ställer sig upp coh sjunger en hyllande ramsa. Annike och hennes side kick är rörda/upprörda och tårar rinner ned för deras kinder.

En bonusgrej: Jag är i ett "asiatiskt" land. Folk hade klättrat upp i träd och satt och softa och där kom jag, dumturisten och gjorde det samma. Grejen var, dom var bara kids som inte hade ngt att göra och jag trodde att jag tog seden dit jag osv.

Inga kommentarer: