söndag 4 april 2010

Och så drömde jag XIX och XX

Att jag fick vara med i en dokumentär där en slags Norman Mailer/Henry Miller-karaktär skulle ta reda huruvida det fanns en verklig boogey man(!) eller ej. "Karaktären" hävdade bestämt att det fanns en verklig sådan och skulle via olika vägar bevisa äktheten, typ. Karaktären skulle genomgå en fullständig läkar/sinneundersökning för att därför visa sig talför för sina teorier/bevis. Karaktären var burdus där han avfärdade hela läkarkåren med fucking idiots och att dom var bundna vid att man måste dela in folk efter galna/verklighetsbundna - och att det inte var så enkelt.

(fick denna idé ifrån gårdagens program om Jack Kerouac. Men även en del tankar jag haft om Gökboets Ken Keasy)

Jag drömde att jag satt mittemot med Tityo, vi var ett par, vi diskuterade en av hennes låtar och hur den påverkat hennes karriär och hur folk ser på henne. Till vänster om henne var en balkongdörr öppen och utsikten över sommrigt stadslandskap syntes.

(fick fönstret från en bild ur senaste Filter, ett foto från reportaget om P Hagman blandat med ett foto ur Det ljusa rummet)

Inga kommentarer: