måndag 29 oktober 2007

Vad skall du göra med ditt liv?

Denna fråga bollade jag och två arbetskamrater runt med under dagens hemresa. Vi körde med standardsvaren: plugga, flytta och byta jobb. Jag tror att dom flesta egentligen säger, genom att välja ett av dessa tre svar, är: "Jag vet inte, vaffan är du att fråga denna fråga, denna eviga fråga, svin, jävla ångestfråga!". Men ibland så blir man stärkt av frågan och man kanske kommer på något om sig själv, kanske något man bara tänkt, men inte vågat outa, något om förändring.

Jag gillar den där historien om killen som sitter på tåget och är på väg till jobbet, han slår upp horoskåpet i en av gratistidningarna, där står det något om stor förändring av livet, killen hoppar av tåget och kommer aldrig (vidare) till jobbet NÅGONSIN... (fast bakgrunden till avhoppet är ju inte lika ståtligt och ädelt, men det spelar här ingen roll, det man/jag vill minnas är: att bara stiga av och ta upp tråden någon annanstans.)

Inga kommentarer: