fredag 2 november 2007

Fredagskonceptet

"Oh, yes. Freitag! Fritagning" Så brukade jag tänka förr i tiden. Alltså, för många tidvattenvågor och skvalp sen. Men saker och ting (för)ändras, det ligger i naturen, I guess. Jag minns dock inte riktigt hur jag tänkte, vart jag gick eller om det var särskilt roligt. Minns mest att rummet snurrade och att jag borde äta något. Jag vill/e alltid äta när jag dricker. Lite som George(Seinfeld) som prövar på sex + mat = samtidigt. T ex en god burgare, en flaska öl, en glassdrink, ett mindre sällskap. Det handlar alltså om frosseri, vilket är en dödssynd. Dödssynderna borde uppdateras, t o m våra sk världens sju underverk har ju hamnat under luppen för granskning och det har t o m kommit förslag på nya underverk, jag tror att det rörde sig om byggnader(don´t quote me on this one, please). Att bygga högt mot himlen är en dödssynd. Låter mer som en turistfälla. Turistfälla, det borde heta turistfålla. Eller turistbilla - folket som bor i fållan har hamnat under billan.

Inga kommentarer: