torsdag 15 november 2007

Girona Airport by night (skriven där) (utkast)

Sleeping at airports
Tackar den store för öppet dynet runt öppen flygplats, för var skulle vi annars ha tagit vägen? Well, vi hade löst problemet om det nu hade uppstått. Kanske.
En tanke skänker jag den man som efter någon timmes fruktlöst försök att somna vanka runt på den spelyta som vi övernattande kommande resenärer fått tillgänglig. Denna man kändes dock inte som en resenär, utan jag får en känsla av att han är statslös, hemlös. Norra Spanien så här års är kalltoch jag fick uppfattningen att han snart skulle avslöjas. Personal som arbetar på/vid tågstationer, kyrkor och dom vte när dom har med en människa som är ute/uanför att göra. Frågan är hur länge innan det är dags för dessa människor blir ett problem och måste avhysas/avhysas. Men tills dess gäller: ha tillräckligt bra kamoflage och ligga stilla tyst på radarn och inte verka.

- Jag minns hur människor låg över värmeutsläppet utanför ett av Lilles många shoppingcentra och hur dom liksom inte rörde sig utanför gallrets gräns-

Jag tror att Gironas Ipod står inställd på shuffle classis songs; Tina Turner, Eros Ramazotti, Bryan Adams...

Tur att min jacka är stängd, för omvärldensskull, tänk hur 36 timmars effektivt bärande av kläder doftar. Och kroppen under dessa.

Skickar ett anonymt fuck you till den person som kastade smällare på fåglar tidigare idag. Inse hur skärrade traktens djur blev. Det tjöt i deras kroppar.

Inga kommentarer: