onsdag 12 november 2008

Och så drömde jag VIII

Att jag skulle med på buss 176 från B-plan med riktning Mörby. Kommer från t-banan och ser hur bussen börjar att åka iväg bakom hörnet vid Mc D. Jag och en annan kille börjar att springa men vi ger båda upp samtidigt. Det regnar och det är sent på eftermiddagen. Höst. Jag tänker att jag kan ta tåget istället men stannar kvar nere på bussplan. Ett gäng ungdomar hänger utanför Mc D och är högljudda. En kille säger någonting till mig, jag fattar inte vad han säger och försöker "whatever"-blicka bort honom och han svär till. Jag står fortfarande kvar och liksom väntar på att kunna gå, men någonting får mig att stanna kvar. En av killarna, en jävligt lång en, har en innebandyklubba, ser att flera av dem har varit och tränat i idrottshallen. Han slår iväg en liten sten åt mitt håll och jag tar emot stenen och styr bort "skottet" med foten. Jag vaknar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men hann du me bussen då? ;) He-he!

tom_around sa...

Hade jag drömt fem minuter till så hade jag åkt på spö.

tom_around sa...

Det var en sådan stämning.