lördag 16 februari 2008

Det lökigaste jobbet

När jag seglade mot Västerort i taxi tidigt imorse så stod P4 för samtalet i bilen. Vem som helst fick ringa in och önska musik ur det digitala arkivet. Programledaren ställde några standardfrågor: (kring) vad-gör-du-uppe-så-här-dags, vart-skall-du, varför-har-du-valt-den-här-låten, klick. Han hatade uppenbart jobbet. Han lät nästan lite uppspelt när en kvinnlig trucker höll på att köra lite fel live. Jag är mannen för det där jobbet. Jag älskar att prata med okända människor, inte face to face, men i telefon. Kan sitta och surfa under Lasse Stefans, kanske t o m under själva samtalet - efter att jag blivit lite varm i kläderna.

4 kommentarer:

johan sa...

jag vet ett kontorsjobb som skulle passa dig...

tom_around sa...

Ha! Men jag vägrar att jobba under kameraövervakning

Richard sa...

Börja Trucka? Då får du typ bara sitta å snacka i telefon hahahaha

tom_around sa...

Och bli kallad Lardo av ungens kompisar! Aldrig! :-P