fredag 29 februari 2008

Drömmar från inatt/imorse II

Natten och morgonen bjöd på mycket sömn och därför även mycket dröm, så...

Jag stod bredvid två kvinnor som pratade om den enes son. Det berättades att han alltid gick till skolan så att han var där en halvtimme tidigare än alla andra. Den halvtimmen ägnade han åt att göra små stentroll(stenar, lim, krita, mossa till hår). Mitt undermetvetna berättade för mig att han var mobbad för just den saken, men det förstod inte någon av kvinnorna. Jag tänkte att: tänk om Lillan blir mobbad. Eller mobbare.

Jag och Lillan pysslade med något när telefonen ringde. Nummerpresentatören berättade att det var (minns inte), lät henne svara. Hon sade Hallå på ett 8-månaders sätt. Jag tog luren och började prata med mannen och han lät förstå att jag skulle öppna ett mail. Gjorde det. Där stod att vi antagligen skulle bli vräkta pga en fuktskada, som ens var vårt fel utan grannens. Det hade varit lite oklart under själva undersökningen av skadan. Stod och tänkte på hur vi skulle göra med boende och sånt samtidigt som jag bytte på Lillan, helt plötsligt trillar hon runt och hamnar på golvet. jag inser att jag inte skall skrika eller ställa till med stor scen för att hon inte skall bli rädd, men samtidigt så kontrar något i mig som säger att: Varför då egentligen? Du blir ju rädd pga att hon kanske har skadat sig, varför inte visa det och undersöka hur det står till? Hon sätts i barnstolen och slumrar till. Här går olika banor kring till att hålla henne vaken eller låta henne sova - man skall ju väcka henne då och då för att se hur hon svarar på det.

Drömmar slut.

Inga kommentarer: