onsdag 12 september 2007

Ashtray Heart - Captain Beefheart

You used me like an ashtray heart
Case of the punks
Right from the start
I feel like a glass shrimp in a pink panty
With a saccharine chaperone
Make invalids out of supermen
Call in a "shrink"
And pick you up in a girdle
You used me like an ashtray heart
Right from the start
Case of the punks
Another day, another way
Somebody's had too much to think
Open up another case of the punks
Each pillow is touted like a rock
The mother / father figure
Somebody's had too much to think
Send your mother home your navel
Case of the punks
New hearts to the dining rooms
Violet heart cake
Dissolve in new cards, boards, throats, underwear
Ashtray heartYou picked me out, brushed me off
Crushed me while I was burning out
Then you picked me out
Like an ashtray heart
Hid behind the curtain
Waited for me to go out
A man on a porcupine fenceUsed me for an ashtray heart
Hit me where the lover hangs out
Stood behind the curtainWhile they crushed me out
You used me for an ashtray heart
You looked in the window when I went out
You used me like an ashtray heart.

http://www.youtube.com/watch?v=-vIDdtztGVM&mode=related&search=

3 kommentarer:

johan sa...

jag kontrar

Som Cornelis med gitarren i hand
som Cornelis med pluntan i fickan som botar darret på handen
det här är slutet av nåt gammalt - början på nått nytt
så länge pilen träffar mitt i tavlan är jag nöjd som skytt
är jag den enda här som vågar tala högt?
himmelen är blodröd, ni ser det nog när molnen klarnat upp
ser bilder av mej själv i kistan när dom firar ner mej
skorrandet i rösten - tecken på det liv jag lever
jag är van och ta hand om mig, för jag har vart själv
- ännu en gång nu för protokollet: japp jag klarar mej!
jag borde tagit mej i kragen, borde haft ett jobb
samma sak i dag som alltid, jag pallar tji skaffa nått
jag har aldrig varit nån som har bandats med koppel
jag har alltid sagt ifrån och stampat min fot
det sista som överger mannen har aldrig vart hoppet
det sista som överger mannen är alltid hans mor
jag hör dom flesta ryktena jag vet allt vad ni tror
skriver om mitt liv så ni får mer ammunition
om vi alla sjunker, vem skriker man överbord?
säkert ingen av er alla som kantrade dog
ärlighet i dess renaste form;
ett beat, en vers, inte nått mera och diskutera om
jag har rappat i mer än tio år
inte nått som jag planerat, det är mer att det bara råkat blivit så
jag är en medelsvenne, låtarna råkar bara va brev till vänner
den dagen som jag inte finns med dom längre
varje man kommer få sona för sitt brott
så jag gör så mycket jag kan innan jag är förlorad för gott
säger: "det blir bättre, det bästa livet är kvar!"
det sitter på din nota, resten det skriver vi av
ingen stress om etik och moral,
strippar ner hela skiten tills bara texten och beaten är kvar, JA!

tom_around sa...

Hm, vem står bakom denna text ,det är frågan...

johan sa...

org12 såklart