torsdag 27 september 2007

Profilerna

lr, dom två Stureplansprofilerna är nog på väg att åka på spö, folk har vandaliserat den enes entrédörr mm... Undrar hur mkt demokrativän man måste vara för att tänka tanken, lr t o m högt säga: "men, i en demokrati så får man inte ta lagen i egna händer och köra pöbelfasoner. Ont skall med lag fördrivas. lag skall bygga ordning." Well, baby. I´ve got news for you. Mga av dom sk profilerna har sedan länge gett fingret åt demokratin och är egentligen satanister.

Alltså, jag är demokrativän, t o m en stor demokrativän och så. Men en dålig del av mig skriker om "upprättelse" och vad fan är upprättelse? Heder?

hmm

Ok, kanske inte satanister. Något annat. Något mörkare.

Kanske behöver jag (bara)ett ord som sätter det konstiga på sin plats. Som ger mig en mening och svar. Som ger mig en vit sida och en avgrundssvart.

Inga kommentarer: