lördag 15 september 2007

Idag så var det lördag

vilket betyder, iaf numera, babysimning. Vi börjar att få rutin på det hära, en fixar med baby, den andre fixar sig själv. Idag så var det simning med sång. Det var trevligt. En del vattengymnastik för oss föräldrar också. Vi gick igenom greppen från förra veckan. När badringarna kom fram så var det nog för idag. Hoppas att vi får/hinner testa badringarna nästa gång. Kommer att bli roligt när vi får se den lilla sparka med sina småsmå fötter.

Stärkta efter lyckat simmande så begav vi oss till närliggande centrum för mat. En hel del kontokortskrångel uppstod i kortdragandet. Mitt spindelsinne varnade för att "nu är det skimming på G", men det var nog bara falskt alarm.

Eftersom man är förälder så kastar man i sig maten på fem röda, men jag tror att det var gott. Inte prisvärt. En hel del naanbröd-relaterade förseningar drog ned upplevelsen. Gnäll-gnäll.

Väl hemma - efter fyra timmar så var det dags för pausering. Skönt.

4 kommentarer:

johan sa...

ah.. jag anar bluffindiern på foodcourten..

tom_around sa...

Jajamensan. Dom brukar vara ok, men idag så var det för mkt stress för dom två bakom disken.

Markus sa...

Ni börjar få rutin på simmandet nu :)

Vad är det med indier i foodcourts? Jag har ätit åtminstone två ggr hos indiern i Foodcourten (Kista), inte två helt lyckade gånger med gnällig och sur personal samt att maten inte smakade såsom jag ville...

tom_around sa...

Jag tror att det har med foodvourtandet att göra; alldeles för nära ekorrhjulet för dom anställda, därav... jag vet. Vi kanske bara har otur.